الأحد 06 أكتوبر 2024 الموافق 03 ربيع الثاني 1446
More forecasts: Wetter 4 wochen
رئيس مجلس الإدارة
محمد جودة الشاعر
رئيس التحرير
د.محمد طعيمة
جريدة القارئ نيوز جريدة القارئ نيوز
رئيس مجلس الإدارة
محمد جودة الشاعر
رئيس التحرير
د.محمد طعيمة

"من الصادق ومن الكاذب؟".. بوسي تنفي الاتهامات حولها وتامر فرج يكذبها

كتبت - جهاد عامر 

تحدثت الفنانة المصرية  لوسي على الاتهامات التي توجهت لها من فريق عمل مسرحية "الحفيد"، لضربها أحد زملائها في العرض على خشبة المسرح القومي أمام الجمهور، حيث قالت إنها لم تفعل ذلك بل أنها هي من تعرضت للإهانة من بعضهم أمام الحاضرين. 

وأكدت لوسي خلال مداخلة تلفزيونية: "المسرح مليان كاميرات وأنا ست متربية، وأعرف يعني أي ألتزام، ولو حد قل أدبه عليا مبردش الإساءة بالإساءة أبدًا، كل دي اتهامات فارغة ملهاش معنى، وحد عايز يلمع نفسه ويستغل اسمي، لأني حفرت في الصخر عشان أعمل اسمي". 

وأعربت لوسي عن حزنها، قائلةً: "أنا بدعم الشباب واتعاملت معاهم كـ أم وأخت وصديقة لهم، ولكني تعرضت للإهانات من زملائي الفنانين المشاركين في العرض، ومقدرتش أرد عشان الجمهور جاي عشاني، فلما أتهان وأتعرض للتنمر مش هسمح بهذا الأمر إطلاقًا". 

وتابعت لوسي نافية كل الاتهامات ضدها: "أنا مضربتش حد برة سياق شغلي، أنا بحترم نفسي عشان احترام الآخرين، وفي إيماءات حصلت من ورا ضهري على المسرح وبعض الحضور لاحظ وتم إبلاغي بما حدث.. أنا مش جاية أتخانق، علشان عايزيني أقعد معاهم وأرغي معاهم". 

- رد تامر فرج على تصريحات لوسي

وفي ذات السياق، رد الفنان تامر فرج ساخرًا على تصريحات الفنانة لوسي خلال مداخلة هاتفية أخرى: "بضحك من كل قلبي، لأن الكلام نفسه أي ذي عقل رشيد هيفهم ويميز، يعني إيه إحنا بنعمل كل ده، عشان عايزينها تطلع معانا عشان نضحك ونقول هاها؟!". 

وأضاف تامر معربًا عن كذب تصريحات لوسي: "في كاميرات وتقارير بيكتبها المخرج المنفذ ومساعدين الإخراج، لو دا حصل هيثبت في كتابات وتقارير المخرجين، الحقيقة الموضوع بقى محزن ومضحك في نفس الوقت".

وأكد على ثبات تصريحاته: "مش هتنازل عن اللي اتقال، حصل ضرب وإهانات وشتائم، والفنانة هتنكر كلامي، الأستاذة بتتنرفز بسرعة بتفهم حاجات كتيرة غلط، وربنا يديها الصحة، في حاجات بتخطلط عليها في الأمور". 

وأتم تامر فرج حديثه: "نفسي المسرحية ترجع تاني، عشان الولاد اللي معندهمش شغل، واتقطع أكل عيشهم، كان نفسهم المسرحية تكمل، وفي ورق وتحقيقات شغالة، ولو مسرحية الحفيد رجعت معتقدش هترجع بـ لوسي، خاصة لأنها قدمت الشكوى عشان المسرحية تتوقف ومحدش يقدمها غيرها".

تم نسخ الرابط